Med et overskud på 10 mio. kr. får Skandinaviens største hårdttræ-grossist sit bedste årsresultat nogensinde.

For andet år i træk mere end fordobler Global Timber sit overskud. Resultatet er gået fra 4 til 10 mio. kr. og samtidig har Global Timber igen øget omsætningen markant. Efter 25 procents fremgang i forrige regnskabsår ligger dette års omsætningsstigning på 23 procent.

Generationsskifte og opkøb

Oven på et vellykket generationsskifte i januar 2014 har Global Timber præsteret en salgsfremgang på alle markeder, både i udlandet og herhjemme. Dertil kommer årets største enkeltstående begivenhed: Opkøbet af DLH's hårdttræ-forretning.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Det taler for sig selv, at vi kan levere et så flot resultat med et så forholdsvis lille team.

Direktør Peter Bæk

Global Timber

- Vi overtog DLH's danske hårdttræ-forretning i november sidste år - inklusive tre meget erfarne medarbejdere og en attraktiv portefølje af kunder, siger direktør i Global Timber, Peter Bæk, og tilføjer:

- Integrationen af de to forretninger er gået over al forventning. Det er lykkedes at skabe en rigtig god synergi, så vi nu kan tilbyde vores kunder et endnu bredere sortiment og endnu bedre service og rådgivning.

Flot resultat

Gennem opkøbet har Global Timber yderligere styrket sin position som Skandinaviens førende grossist inden for hårdttræ, og antallet af medarbejdere er nu øget til 25.

- Vi har nogle utroligt dygtige og dedikerede medarbejdere. Og det taler for sig selv, at vi kan levere et så flot resultat med et så forholdsvis lille team, siger Peter Bæk.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Ifølge Global Timbers direktør skyldes det flotte resultat en generel fremgang på næsten alle eksportmarkeder. Desuden har man opnået en markant bedre udnyttelse af virksomhedens lagerfaciliteter. Samtidig har Global Timber styrket salgsindsatsen på udvalgte markeder, bl.a. Tyskland.

- Vi forventer, at vi også fremover kan fortsætte væksten. Markedet for hårdttræ er i bedring, og den udvikling vil fortsætte. I det kommende år vil vi derfor fokusere på at styrke virksomheden yderligere, bl.a. med en udvidelse af vores produktsortiment og fokus på nye markeder.