Du har en ubetalt faktura der er overskredet sidste betalingsfrist. Klik her for at betale den for at undgå en rykker på 100 kr.

Nyheder

Portræt: Det japanske eventyr fortsætter hos Timan

12. dec. 2019 | Indrykket af Timan A/S

Sidste år blev de første to maskiner sendt fra lille Tim til Japan. I dag er der sendt 33 maskiner

Del artiklen:

Starten på en spændende rejse

I efteråret 2018 bliver Timan for første gang kontaktet af en potentiel ny kunde, der er interesseret i de to fjernstyrede maskiner RC-751 og RC-1000. Opkaldet kommer fra Japan, og interessen er konkret efter, at kunden har set de to maskiner i aktion på nettet.
Der er ikke langt fra interesse til beslutning, og kort tid efter bliver de første to maskiner fragtet fra fabrikken i Tim til Toyama i Japan.  

Salgschef Birger Pedersen reflekterer over starten på eventyret: ”Japan er et spændende marked. Skræntklippere er nye på markedet derovre. Timan kom med i startfasen, og vi var heldige at blive kontaktet af nogle folk, der havde lidt erfaringer med den type klippere. Forholdene i landet gør, at der er et naturligt behov i det kuperede terræn.”  

Besøg i Tim, Toyota og Toyama

Siden købet af de første maskiner har et tæt samarbejde udviklet sig mellem fabrikken i Tim og de japanske importører og forhandlere. ”Det er relationerne, der er helt afgørende for et godt samarbejde, og vi taler dagligt med vores japanske importør” siger Erika Rom, der er ansvarlig for salget i Japan. 

Timan fik da også besøg fra japanske Greenlove i marts 2019, og senere på året gik turen så den modsatte vej, da Erika Rom og Birger Pedersen besøgte Bamboo i Toyota og Greenlove i Toyama – et besøg, der var meget værd for den danske virksomhed: ”Først og fremmest handlede besøget om at knytte relationerne mellem os og vores samarbejdspartnere. Og så fik vi også kendskab til et land, hvor godt arbejdsmiljø er rigtigt vigtigt, og her er vores to RC-modeller rigtig gode, idet de skåner operatøren for dårlige arbejdsstillinger. Vi fik også set, hvor maskinen bliver anvendt med henblik på den videre udvikling af maskinen.”  

Demodage er som en forestilling

Der gøres en stor indsats fra japansk side for at markedsføre maskinerne, hvor man deltager ved mange messer og udstillinger, man laver digitalt markedsføringsmateriale, og man arrangerer større demonstrationer af de to RC’ere. Der afholdes typisk demodage, hvor interesserede kan komme og se maskinen i aktion – her kan op til 50 personer møde op (nogle gange med et filmhold) og nyde forestillingen. Demonstratøren vil derfor være udstyret med mikrofon, så alle tilhørende kan få diverse informationer inden hovedforestillingen starter – en Timan i Japan. 


OBS! Når du gemmer kommentaren vil du modtage en mail med et link til aktivering. Din kommentar vil først blive vist når du har aktiveret den. Din email adresse vil selvfølgelig ikke blive vist!

Hold en god tone

Undgå personlige angreb og indlæg af markedsføringsmæssig karakter i kommentarerne.
Brug kun links i kommentarerne, såfremt det er relevant.

OBS.: Debatten modereres af portalens redaktion. Trusler, injurier eller andre lovstridige indlæg fjernes konsekvent.


Tak for din kommentar!

Vi er dog ikke helt færdige endnu. Vi har sendt dig en mail med et link til aktivering af din kommentar. Først når du har brugt linket vil din kommentar blive synlig på hjemmesiden.

Har du ikke fået en mail i løbet af 10 minutter kan det være fordi din mail service har frasorteret den som spam.

Udvalgte PARTNERS produkter

reklame