Iseki har opdateret bestemte modeller i forhold til komfort, hydraulik og brugervenlighed.

Kabinerne på Isekis kompakttraktorer i TG-serien er blevet forbedret. Det sker samtidigt ,ed at producenten har valgt at udvide serien, så den nu dækker intervallet 36-66 hk.

Iseki har valgt at holde fast i modeller med både Power-Shift og hydrostatisk transmission, da kunderne efterspørger begge varianter. Som noget helt nyt får kunderne også mulighed for at vælge modeller med en dobbelt kobling, der i princippet giver samme køreegenskaber som en trinløs gear-transmission.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Gode arbejdsbetingelser

Kravet til førerkomfort stiger løbende. Iseki har derfor opdateret kabinekomfort, betjening og udsyn til et niveau,som gerne skulle tilfredsstille selv de mest krævende brugere.

Alle de vigtigste betjeningsknapper og indstillinger er nu samlet på højre side af chaufføren og integreret i afdækningen over skærmkassen. Samtidigt er håndtag og pedaler forbedret, hvor det har været muligt.

Aircondition er også blevet standard og har fået cirka 10 procent højere kapacitet. Det vil chaufførerne uden tvivl sætte pris på, uanset om de skal arbejde, når solen skinner eller i den bidende nordiske kulde i vintersæsonen. På komfortsiden er det også et plus, at den rummelige kabine har flere muligheder for opbevaring.

Store håndgreb ved dørene og brede døre gør det hurtigt og bekvemt at komme ud og ind af den nye kabine. Dysernes ventilation og varmefordeling er ligeledes forbedret, og en højere og bredere kabine giver plads til alle størrelser chauffører, lover firmaet HCP Danmark A/S, der importerer Iseki.

Udsynet fra kabinen er også forbedret, så der er bedre udsyn opad, hvilket er en stor fordel, når der f.eks. arbejdes med frontlæsser.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Bedre hydraulik

En anden forbedring ligger omkring olieforsyningen til hydraulikudtag og transmission. Her har de forskellige modeller mellem 55 og 74 l/min. at byde på via endnu større oliemotorer end hidtil.

Den store pumpe er primært et resultat af moderne redskabers stigende behov for olieforsyning, men den forøgede kapacitet betyder også, at oliens temperatur holdes nede i et område, hvor den ikke slides så hurtigt. Den udvikling forstærkes yderligere af en større oliekøler med op til 18 procent større kapacitet, lover HCP Danmark.

Standardudrustningen omfatter to hydraulikudtag og et ekstra udtag forberedt for joystick-betjening af redskaber. Liften løfter mellem 970 og 1.400 kg alt efter model, mens alle modeller som standard er udrustet med PTO bagpå og under traktorerne.

Shibaura-motorer

TG-modellerne med under 50 hk er stadigvæk udrustet med Isekis egne motorer, men de to store modeller med 61 og 66 hk har en Shibaura-motor med Common-Rail, turbolader og intercooler under motorhjelmen.

Miljønormerne overholdes først og fremmest via en optimal forbrænding i motoren, men Iseki anvender EGR og DOC, inden udstødningsgasserne slippes fri. EGR står for Exhaust Gas Recirculation og DOC er forkortelsen for Diesel Oxidations Catalysator. Den nye teknologi betyder også, at der forekommer langt færre skadelige udstødningsgasser ved start end tidligere, hvilket dagligt vil glæde alle i nærområdet.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Samlet set er vi rigtigt glade for den nye TG-serie, fortæller Martin Hansen, HCP Danmark.

- De nye modeller er opdaterede på de områder, vi gerne vil have til vores nordiske marked, som stiller store krav til kabinerne og transmissionerne, fordi vores klimatiske forhold skifter så meget, og forventningerne til komfort er blandt de højeste i hele verden.