Tilføj til lytteliste
Tilføj til lytteliste
Tilføj til lytteliste
På lytteliste
Tilføj til lytteliste
Lyt til artiklen:
Drift af vej- og parkopgaver i Ikast-Brande Kommune er sikret
Ikast-Brande Kommune har sammen med flere entreprenører - herunder flere lokale - fundet en midlertidig løsning på driften af vej- og parkopgaverne.
Det meddeler kommunen i en pressemeddelelse.
Efter meddelelsen om at Dalgas' samarbejde med kommunen ophørte den 1. juli i år, har Ikast-Brande Kommune arbejdet på at finde løsninger, der kunne sikre driften i den kommende tid.
- Trods de svære omstændigheder, er det lykkedes os at samle en gruppe beredvillige entreprenører, herunder flere lokale, der ved fælles hjælper er med til at sikre, at den primære drift fortsætter, siger Simon Vanggaard, formand for Udviklings- og Erhvervsudvalget i Ikast-Brande Kommune, i pressemeddelelsen.
Et mere permanent set-up
Det har været et fokus for Ikast-Brande Kommune, at borgerne i kommunen skal mærke så lidt til ændringen af driften så muligt.
Ifølge kommunen forventes dette også at blive indfriet med denne løsning.
Byrådet vil på et senere tidspunkt tage stilling til, hvordan opgaverne skal udføres i et mere permanent set-up, lyder det.
Stoppede før tid
I begyndelsen af juni meldte Ikast-Brande Kommune ud, at kommunen skulle ud og finde en ny driftsentreprenør, da Dalgas stoppede den 1. juli i kommunen - næsten et år før tid.
Det skete efter tre år samarbejde, hvor Dalgas har varetaget de kommunale driftsopgaver indenfor vej- og parkområdet.
- Det er selvfølgelig ærgerligt, at Dalgas stopper før tid, men vi har allerede igangsat arbejdet med at få nye entreprenører ind til det sæsonbetingede arbejde, sagde borgmester i Ikast-Brande Kommune Ib Lauritsen (V) tilbage i juni.