Tilføj til lytteliste
Tilføj til lytteliste
Tilføj til lytteliste
På lytteliste
Tilføj til lytteliste
Lyt til artiklen:
Terranor opruster flåden med tre nye Ravo'er
Tre nye fejemaskiner bliver snart føjet til flåden af materiel hos Terranor. Det er de hollandskproducerede Ravo R5, som V. Løwener leverer i begyndelsen af april, og baggrunden for investeringen er simpel.
- Der kommer flere opgaver, så vi er nødt til at mande op, forklarer Carl Erik Hjortshøj, der er salgs- og entreprisechef hos Terranor.
Fejemaskinerne bruges til det daglige vedligehold af veje og pladser, men en stor del af opgaverne kommer også i forbindelse med infrastrukturprojekter, hvor Terranor bliver hyret ind som underentreprenør hos de store asfaltvirksomheder.
- Mængden af infrastrukturprojekter i Danmark vokser som følge af regeringens infrastrukturplan, og det smitter af på os. Der er brug for flere fejebiler, og Ravo'erne er meget efterspurgte blandt de entreprenører, vi kører for, fortæller Carl Erik Hjortshøj.
En snild maskine
Udover de tre Ravo'er har Terranor også investeret i fire store lastbiler, men det, der gør Ravo'en til en attraktiv maskine, er blandt andet dens størrelse.
- Det er en god mellemmaskine. Den er snild og let at komme til med, forklarer Carl Erik Hjortshøj.
Fejemaskinerne fra Ravo har V. Løwener forhandlet i over ti år, og kunderne er typisk fejeentreprenører som Terranor eller kommunernes materielgårde.

- Det er en såkaldt maxikompakt fejemaskine, der udmærker sig ved at være meget alsidig, idet den passer ind i både de mindre byrum men også klarer opgaven på de større indfaldsveje og motorveje. Det er maskinens største styrke, fortæller Claus Mailand Jensen, der er salgschef for feje- og asfaltmaskiner hos V. Løwener.
Han betegner maskinen som værende utroligt manøvredygtig og med en meget lav venderadius.
- Derudover har den en optimal sugelinje og en unik sugestyrke, som er næsten helt lige, og det betyder, at du får mere materiale med under sugningen. Hvis du har for mange buk og bøjninger i sugelinjen, så mister du uundgåeligt sugeevne, men det gør Ravo'erne altså ikke, siger Claus Mailand Jensen.
To af de nye Ravo'er får deres daglige gang på Sjælland, mens den sidste ryger til Vejle.