Tilføj til lytteliste
Tilføj til lytteliste
Tilføj til lytteliste
På lytteliste
Tilføj til lytteliste
Lyt til artiklen:
Agromek vrimler med traktorer og viden
Det bliver en messe i storform, når Agromek slår dørene op til 2024-udgaven. Det vurderer Claus Hermansen, der er direktør for messen.
- Hvis vi ser på tallene, så har vi med 11 dage til messestart 538 udstillere, så vi ender nok med at tangere de 542, som vi havde i 2022. Samtidig har vi solgt 39.600 kvadratmeter stande, og det er 2.641 kvadratmeter mere, end vi havde, da vi slog dørene op i 2022, siger Claus Hermansen om rammerne.
Samtidig peger han på, at 12 traktormærker har meldt deres ankomst på messen. Noget, der er opnået gennem en stærk fælles indsats fra både messe og branche.
- Vi har arbejdet organiseret og intenst med at trække traktormærkerne til. Jeg har også en klar fornemmelse af, at man i branchen også har fundet formularen. Jeg håber, at det øger interessen, siger Claus Hermansen, der ser frem til en messe fyldt med traktorer.
- Jeg synes det er en komplet messe, og vi ved, at det er vigtigt for vores gæster at sparke dæk og se traktorer. Samtidig har vi en masse nyheder, og gæsterne kommer for at se nyheder og høre nyt, siger han.
Viden til alle
Foruden et hav af maskiner og nyheder vil Agromek også byde på oplæg på to scener. Her har Claus Hermansen og kompagni arbejdet med, at der skal være aktuelle og relevante oplæg.
Samtidig er onsdagen fortsat med lang åbningstid og gratis adgang efter klokken 16.00, og det sikrer også, at flest muligt kan komme og suge til sig af viden og nyheder.
Som noget nyt har messens biogasscene fra 2022 udviklet sig til en energiscene, mens biogashallen er blevet til en energihal.
- Når der går to år imellem messerne, så sker der meget. Derfor har vi gjort energiscenen og hallen bredere, med bland andet pyrolyse, ejerformer ved biogas, brint og carbon capture, for at gøre flere udstillere kan se sig selv der, forklarer Claus Hermansen.
God stemning
Fra messens side har man også arbejdet aktivt med at skabe god stemning om messen, og det lader til at have båret frugt.
- Når jeg ser på mine sociale medier, bliver jeg blæst blæst bagover. Jeg ser ikke andet end udstillere, der reklamerer med at skulle på Agromek, og vi har også gjort det nemt for udstillerene at sætte vores logo i deres eget design. Jeg ser logoer i alle regnbuens farver, og det er en fornøjelse, at udstillerne er massivt ude og fortælle at de kommer på Agromek med nye spændende produkter, siger direktøren.
Han håber at den massive og visuelle opbakning fra udstillerne vil hjælpe til med at trække gæster til messen. For gæsterne er det eneste, man ikke kan have klar på forhånd - også selv om rammen er, som man vil have den.
- Vi har gjort alt, hvad der står i vores levende magt, siger Claus Hermansen.