Lyt til artiklen:

Park og Vej sparer tid og besvær

00:00
Hastighed: ???x
02:06

Svend Erik Vestergaard har arbejdet for Park og Vej i Viborg Kommune i mere end 20 år. De seneste to år har han arbejdet på pladsen, hvor maskiner, køretøjer og udstyr bliver serviceret.

Her sørger han sammen med tre kolleger for, at de 115 medarbejdere i Park og Vej har alt det udstyr, de har brug for. Han står bl.a. for at holde styr på lageret og bestille nye reservedele.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Filterteknik er en god løsning for os, da vi har brug for mange forskellige filtre og aldrig kan planlægge, hvornår maskiner og køretøjer skal serviceres, siger Svend Erik Vestergaard og tilføjer:

- Hvis vi ikke købte filtre fra Filterteknik, skulle vores mekanikere selv ud i butikkerne og købe de filtre, de skulle bruge lige netop den dag. Det ville betyde meget tidsspild og gøre indkøbet dyrere.

Orden på lageret

Da Park og Vej har brug for mange forskellige typer af filtre, har de valgt at have deres eget filterlager.

"- ilterteknik har været med til at organisere lageret, så når vi modtager filtrene fra Filterteknik, er de nemme at pakke ud og sætte på plads, siger Svend Erik Vestergaard.

- Mekanikerne henter selv de filtre, de skal bruge fra lageret, og giver mig besked, når de har taget det sidste af et givent filter. Jeg samler ordrerne sammen og bestiller filtrene igennem LFS, og én til to dage senere har vi filtrene i hænderne, siger Svend Erik Vestergaard.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Park og Vej har ifølge Svend Erik Vestergaard brugt LFS-portalen i mere end fem år. Afdelingens mekanikere bruger portalen til at slå filtre op og finde informationer, men Svend Erik Vestergaard bruger primært portalen til at bestille filtre.

- LFS er meget brugervenligt, og det tager mig ikke lang tid at placere en ordre. Så jeg er hurtigt videre til andre opgaver, siger han.