Silvan har netop fundet årets tre vindere af Gør-Det-Selv-Mesterskaberne, landets største konkurrence for fingersnilde danskere.

Byggemarkedkæden Silvan har hædret tre gør-det-selv projekter i hver sin kategori. Hele 1.515 projekter har været tilmeldt konkurrencen, og en ekspertjury har fundet de tre vinderprojekter blandt de 20, som fik flest stemmer på silvan.dk

Vinderne i kategorierne Den Lette, Den Svære og Den Sjove blev Janus Berg fra Haslev, Helle Nielsen fra Svenstrup og Mads Hindsgavl fra Silkeborg, der hver især kan indkassere et gavekort på byggematerialer og værktøj til en værdi af 15.000 kroner.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Det blev således en køkkenhave, der løb med guldmedaljen i kategorien Den Lette, hvor Janus Berg fra Haslev har skabt et eventyrligt haveprojekt, der er med til at gøre familien selvforsynende.

I kategorien Den Svære var det en drøm af et bålsted, der tog førsteprisen, mens Den Sjove gik til et sejlende vildmarksbad, der er lavet helt fra bunden og endda er sødygtigt.

- Også i år har vi været imponerede over, hvor gode, gennemarbejdede og kreative projekter, deltagerne har indsendt. Danskerne er ét af Europas mest ihærdige og dygtige gør-det-selv-folk, og vinderprojekterne er et godt vidnesbyrd om den skabertrang, der er rundt om i hjemmene. Vi er stolte over at kunne bidrage med know-how, materialer og værktøj og ønsker vinderne et stort tillykke. De har virkelig fortjent præmierne, siger Lars Buch Sørensen, der er regionschef i Silvan og en del af konkurrencejuryen i Silvans Gør-Det-Selv-Mesterskab.

Masser af knofedt

Igen i år har det håndværksmæssige niveau været højt, og det er helt tydeligt, at danskerne går op i at skabe nogle rammer omkring deres hjem og fritid, som er unikke og afspejler hver enkelt families identitet.

- På kryds og tværs af kategorierne kan vi se, at det er en blanding af den gode idé, godt håndværk og ikke mindst masser af knofedt, der har skabt vinderprojekterne. Mange af deltagernes idéer bidrager virkelig til livskvaliteten og værdien af deres hjem, og hvis Silvan med konkurrencen kan være med til at få endnu flere danskere til at prøve kræfter med gør-det-selv-faget, er vi både ydmyge og stolte, kommenterer Joan Balle Kristensen, kampagnechef og en del af konkurrencejuryen.