Epoke er vinterklar med EpoMaster X1 fjernbetjeningen, som er let at bruge og forbedrer spredningen.

I forbindelse med udvikling af EpoMaster X1, ønskede Epokes software ingeniører at fremstille en fjernbetjening, som på én gang var logisk at betjene og som samtidig kunne optimere saltspredningen. Alt det er sket i et tæt samarbejde med de daglige brugere og man allierede sig også med designere for at sikre sig, at den nye fjernbetjening ville leve op til de mange krav.

Nyeste teknologi er anvendt

På baggrund af de mange oplæg har Epokes software ingeniører udviklet styringen. Resultatet er blevet EpoMaster X1 fjernbetjeningen, og man har samtidig ladet den være baseret på de nyeste teknologier indenfor feltet. Skærmen er med sine 7 tommer så stor, at menusystemet tilbyder en enkel og logisk betjening, og yderligere kan den sættes op til individuel betjening i forhold til det brugeren eller chaufføren, måtte have af personlige ønsker.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Mærker ændringerne

For at sikre den mest optimale opmærksomhed for chaufføren i forhold til trafik- og rutesikkerhed er betjeningen baseret på anvendelsen af genvejstaster og drejeknapper, som har det såkaldte haptiske feedback. Kort og godt er det en funktion, der betyder, at man rent fysisk kan mærke, når man trykker på et ikon eller drejer på en knap på den trykfølsomme skærm. Derved bliver betjeningen mere naturlig, da følelsen vil minde mere om et rigtigt tastatur, og samtidig får man en fysisk tilbagemelding, når man har justeret på noget.

Syn for sagen

EpoMaster X1 har herudover faciliteter, der sørger for en sikker indstilling af spredebredde, symmetri og mængde med tydelig visning på skærmen. Der er en række hjælpefunktioner som eksempelvis sidevindskorrigering, klik og gem og en boost-funktion. Generelt er alt det der har med det driftbetonede at gøre, er tilgængeligt via tryk- og drejeknapper.

Dataoverførslen er gjort nemmere, og der er flere muligheder som blandt andet omfatter en hurtig overførsel via GPRS, RS232 eller USB. X1 fjernbetjeningen er desuden også bygget op således, at brugeren husker, hvor de forskellige funktioner findes. Trafiksikkerheden er tilgodeset ved at chaufføren kan fokusere på trafikken uden konstant at have blikket rettet mod fjernbetjeningen.