Husqvarna relancerer McCulloch-mærket i Danmark med fokus på power og design

For mange år tilbage stod valget ofte mellem Jonsered, Husqvarna eller McCulloch, hvis en dansk skovarbejder skulle have sig have en professionel og pålidelig kædesav. Men siden er det lykkedes Husqvarna at opsluge først Jonsered og senest McCulloch i det, der i dag er verdens største koncern for have-parkmaskiner.

Artiklen fortsætter efter annoncen

McCulloch-navnet overtog Husqvarna retten til i Europa for en halv snes år siden, og fornylig har Husqvarna så slugt McCulloch helt. Men i stedet for at lade det gamle, hæderkronende navn synke i glemslen, har Husqvarna nu valgt at relancere navnet i Danmark med megen brask og bram.

Endda så meget, at Husqvarna i sin pressemeddelelse påstår, at der er tale om et helt nyt mærke. Læs selv, hvad Husqvarna skriver:

- Høj kvalitet, stilsikkert design, ergonomisk betjening og masser af power. McCulloch er navnet på det nye brand inden for havemaskiner, som Husqvarna lancerer på det danske marked i foråret 2012. McCulloch er til manden, der sætter en ære i have-arbejde og i at gøre det med stil, fortæller salgschefen for McCulloch Torben Nielsen.

Power og kvalitet i lækkert design

Budskabet fortsætter:

- I marts 2012 lander et helt nyt brand hos de danske forhandlere af havemaskiner. McCulloch er navnet, og brandet skiller sig markant ud fra sine konkurrenter ikke mindst på grund af sit markante, stilsikre, sorte design. Husqvarna, der står bag lanceringen af McCulloch, har store forventninger til deres nye brand:

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Når man ser nærmere på de mange produkter, der findes inden for havemaskiner, er det påfaldende, at der ikke er gjort meget ud af at tænke over design. Med McCulloch har vi dels lagt vægt på seriøs power og kvalitet i produkterne og dels ladet denne power afspejles i maskinernes designmæssige fremtoning. Derfor har McCulloch produkterne dristige linjer, muskuløse kurver og et karakteristisk, sort design, fortæller salgschef  Torben Nielsen.

Til gør det selv-havemanden

Og pressemeddelelsen slutter:

McCulloch henvender sig til danskere med mellem eller store haver. Det karakteristiske design og den massive power gør McCulloch ekstra attraktiv for manden, der sætter en ære i at klare havearbejdet selv.

Antallet af produkter fra McCulloch vil vokse over de kommende år. I 2012 fokuseres først og fremmest på motorsave, plæneklippere, frontriders og hækkeklippere, der kommer til salg hos et bredt udbud af forhandlere.