Lyt til artiklen:

Opdateret elektrisk læsser med ny førerkabine

00:00
Hastighed: ???x
01:40

Gaspedalen og joysticket på den opdaterede Schäffer 24e el-læssemaskine er blevet blødere at betjene. Kapaciteten er 4,5 timers blandet drift.

Den eldrevne Schäffer 24e lanceres nu i en ny, opdateret version med en helt nyudviklet førerkabine som tilvalg, der er tilpasset det nordiske klima. Læsseren er udstyret med 260 volts Li-ion batteriteknologi. Den samlede batteripakke er på 13,7 kWt og rummer strøm til 4,5 timers blandet drift.

Den nyudviklede førerkabine byder på mere plads til føreren, forbedret komfort og ergonomisk betjening. Eksempelvis er gaspedalen nu tophængslet, hvilket giver mere fodplads. I øvrigt er gaspedalen nu blødere at betjene, hvilket giver en mere blød og rolig kørsel. Dette er opnået, uden at der er gået på kompromis med læsserens store kraftoverskud og rækkevidde.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Også læsserens joystick er blevet opdateret, så det - i lighed med den videreudviklede transmission - er blevet endnu mere blødt og præcist at betjene.

rich-media-2
Den nyudviklede førerkabine på Schäffer 24e el-læssemaskinen byder på mere plads til føreren og forbedret komfort. Hele kabinen er gummiophængt, og førersædet er tekstilbeklædt. Pressefoto.

Førerkabinen på Schäffer 24e er desuden udstyret med et komplet LED lysanlæg til vejkørsel. Hertil kommer LED arbejdslys både for og bag, så hele arbejdsområdet kan holdes fuldt belyst.

Integreret varmeapparat

Den nyudviklede førerkabine har også et integreret varmeapparat, der kan holde kabinen opvarmet og ruderne frostfrie i de kolde nordiske vintre.

Til førerkabinens standardudstyr hører også rudevasker- og visker samt et tekstilbeklædt førersæde. Og som på de øvrige Schäffer læssemaskiner er hele førerkabinen gummiophængt.