En optimeret værdikæde, stabilitet i leverancerne samt modet til at gå forrest med nye grønne løsninger har betydet forbedret årsregnskab for Nature Impact.

For tre år siden satte Nature Impact en række frø i jorden, der har fået det nyligt afleverede årsregnskab til at blomstre i fuldt flor. Dengang besluttede virksomheden, der leverer grønne løsninger i form af sedumtage og plantevægge, blandt andet at vinke farvel til mellemled i værdikæden, hvilket har bragt dem helt tæt på kunderne.

Det forskudte åsregnskab 2019/2020 viser en omsætning på 23,5 millioner kroner og et markant løft af bundlinjen - nemlig et årsresultat før skat på 1,7 millioner kroner mod et minus på 400.000 kroner året før.

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Gennem de seneste år har vi fokuseret på at skabe et solidt fundament, og det afspejler sig nu positivt i vores årsregnskab, som viser, at vores tiltag har båret frugt. I kølvandet på en stærk vækst i udlandet har vi desuden oprettet et datterselskab i Sverige samt fordoblet vores produktion. Det kommende år viser derfor også allerede gode takter, siger adm. direktør Carl Johan Klarskov Larsen.

Kunderne vil have stabilitet og specialløsninger

100 procents føling med kundernes ønsker og behov. Det er resultatet af et af de omtalte frø, som virksomheden har satset på, og som indebærer, at de har fjernet deres forhandlerled.

- Det giver rigtig god mening for både os og vores kunder, at vi har valgt at fjerne mellemleddet i vores værdikæde. Den direkte dialog betyder, at vi kender vores kunder og deres præferencer indgående. I øjeblikket er det fx især de individuelle løsninger, der er i høj kurs, fordi de muliggør helt unikke og tilpassede løsninger med forskellige mønstre og farvespil, siger direktøren.

Også stabilitet og sikre leverancer har banet vejen. For nok har coronapandemien lukket landet ned, men som bekendt har der ikke været lukket ned for byggeriet og dermed heller ikke for efterspørgslen på grønne løsninger. Det kan de skrive under på hos den grønne leverandør, hvor der i 2020 blev noteret flittigt i ordrebogen:

Firstmovers farver tagene grønne hele året

For tre år siden introducerede virksomheden Evergreen. Som produktnavnet antyder, baner det vejen for grønt tag hele året, hvilket vækker kraftig efterspørgsel blandt kunderne og stolthed hos leverandøren:

Artiklen fortsætter efter annoncen

- Vi så straks en fremtid i løsningen, og i dag er populariteten kun stigende, fordi Evergreen sikrer et grønt tag med grønne farver året rundt. Det er indtil videre ikke set andre steder og kun muligt, fordi vi takket være vores egenproduktion kan kontrollere plantesammensætningen 100 procent, så den altid fremstår grøn. Løsningen er baseret på stiklinger, og resultatet er et utroligt ensartet og sikkert produkt, lyder det fra Carl Johan Klarskov Larsen.